Statystyka bloga

O mnie

Moje zdjęcie
Łódź, łódzkie, Poland
Studentka II roku kosmetologii. Szczęśliwie zakochana. Od lat moją pasją jest makijaż.
Powered By Blogger

Szukam...(?)

piątek, 22 lipca 2011

Pielęgnacja pędzli do makijażu.



Witam! Dzisiaj chciałabym Wam przybliżyć moją pielęgnację pędzli, którą zapowiedziałam w jednym z postów.
Od kiedy zaczęłam skrupulatnie kompletować pędzle do makijażu, moja wiedza o ich pielęgnacji musiała się znacznie powiększyć;) 


Cały rytuał pielęgnacji podzielę na trzy etapy:

1.Oczyszczanie: 
   a)płynem micelarnym
   b)szamponem 
2.Odżywianie.
3.Osuszanie.

Prawidłowa pielęgnacja pędzli przyczynia się nie tylko do tego, aby nasze pędzelki pięknie wyglądały, ale też do przedłużenia żywotności włosia. Rytuał czyszczenia pędzli wykonuję regularnie co tydzień lub co 4 dni w zależności od potrzeby. Podczas kontaktu pędzla z wodą, pamiętajmy, aby nie zamoczyć trzonu pędzla(mam na myśli stalowej końcówki, która jest przymocowana do rączki), aby zapobiec rozklejenia obu części. Nie jestem entuzjastką tego pomysłu, aby mieszać na raz kilka różnych składników myjących, np.:mydło, szampon, płyn do mycia naczyń, żel pod prysznic, odżywka do włosów itp. (a takie podobne mieszanki widziałam na nie jednych filmikach na YT). Dlaczego? Moim zdaniem podczas łączenia wszystkich składników może dochodzić do nie znanych nam reakcji chemicznych, które wcale nie są przyjazne dla włosia, dlatego nie stosuje takiej metody. Wolę tradycyjnie oczyścić włosie płynem micelarnym (w przypadku pędzli do makijażu oczu), przecierając je wzdłuż ręcznika papierowego w przypadku, kiedy potrzebuję szybko oczyścić z resztek kosmetyku lub szamponem, kiedy zależy mi na dokładnym myciu. Pędzle od podkładu, tudzież korektora myję pierw przy pomocy płynu do mycia naczyń, który ma wysoką zdolność do emulgowania tłuszczów. Natomiast później stosuję szampon i odżywkę w celu zmiękczenia włosia. Na koniec powiem tak, że od kiedy posiadłam swój pierwszy pędzel stosuję tą metodę i włosie do dnia dzisiejszego ma niezmienioną strukturę, jest tak samo miękkie jak za dnia zakupu. 



Do czyszczenia pędzli stosuję te same kosmetyki, co do mycia własnych włosów;) :
Szampon do włosów farbowanych - Schwarzkopf Gliss Kur

Odżywka wzmacniająca - Joanna -rewelka!

Płyn micelarny - AA






Poniżej zamieszczam krótki(5min), filmik, który zobrazuje Wam moją metodę;)


Czyszczenie pędzli do twarzy. 

Zdjęcia:

 Płyn micelarny przelewam do świecznika, oczywiście może być to każdy inny pojemniczek, np.: kieliszek itd.

 Moczymy włosie w płynie tak, aby nie wchłonęło całej zawartości ze świecznika.




 Zwilżone włosie przecieramy o ręcznik papierowy do momentu, aż ślady będą przeźroczyste. 




Czyściutkie pędzle czekają do wyschnięcia.





P.S. Nie zamieściłam drugiego filmiku z racji tego, że pierwszy wgrywał się prawie 3h!!! ;O





Mam nadzieję, że informacje zawarte w poście będą Wam przydatne do prawidłowego pielęgnowania pędzli. Tymczasem zmykam i do zobaczenia wieczorkiem! Bajooo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz