Statystyka bloga

O mnie

Moje zdjęcie
Łódź, łódzkie, Poland
Studentka II roku kosmetologii. Szczęśliwie zakochana. Od lat moją pasją jest makijaż.
Powered By Blogger

Szukam...(?)

niedziela, 21 sierpnia 2011

Na słodko.

Cześć Wam! ;*
Dzisiaj post dosyć nietypowy, bo kulinarny ;) Mówiąc nieskromnie jestem już w tej dziedzinie majstersztykiem^^


Z całego serca polecam Wam wyrób dżemu, który nie tylko będzie sposobem na zachowanie smaku lata w szklanym słoiczku, ale też na podniesienie własnej samooceny:)


Mój dżem wykonałam z 1kg śliwek węgierek, 250g jarzyn i 250g malin.
Jeżeli miałabym się powołać na proporcję to wyglądałoby to mniej więcej tak:
2/4 śliwek
1/4 malin
1/4 jarzyn


Na dobry początek: ORGANIZACJA


Dwa (5l) garnki
Dostępne są w hipermarketach Tesco, >10zł za 3szt.

6 słoiczków o pojemności 0,250l
1 ściereczka kuchenna

Po dokładnym umyciu słoiczków, czas na ich wyparzanie. Do tego celu napełniamy garnek 2,5l zimnej wody, wstawiamy i czekamy do wrzenia. Kiedy woda zaczyna się gotować na dno garnka wkładamy kuchenną ściereczkę, a następnie układamy słoiczki w taki sposób, aby nie stykały się ze sobą ściankami. Wyparzamy tak 10min.
Akurat te słoiki posłużą mi do ogórków ;)


W tym czasie drylujemy śliwki i wrzucamy połówki do garnka z resztą owoców.

Na wolnym ogniu podgrzewamy owoce, doprowadzając do wrzenia. 

Staramy się cały czas mieszać nasze owoce, aby nie przywarły do dna.


Dodajemy 4 1/2szkl. cukru, można więcej ;) W zależności od tego, jak słodki preferujemy dżem. 



Po upływie 4h, gorący dżem wkładamy do wcześniej wyparzonych słoiczków i mocno zakręcamy ;)


I właśnie taki dżemik jest IDEALNY na zimowe wieczory ;) z resztą na każdą porę roku i dnia^^



Mam nadzieję, że na tyle nietypowym postem 
osłodziłam Wam niedzielny wieczór.
 Tymczasem życzę Wam 
słodkich snów i..
Dobranoc! ;*





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz